Hur är det möjligt att Swedbank minskar öppettiderna för personliga besök, när det är en väntetid på minst en timme för att uträtta ett enkelt ärende?
Det finns inte ens sittplatser till alla som väntar på sin tur.
Personen i kundtjänst förklarar det med att fler och fler bokar tid för att utföra sitt ärende. När jag vill boka tid, så går det inte? jag måste vänta med kölappen som visar att det är 15 personer före mig.
Annons
Annons
För att utföra ärende där, måste jag vara pensionär, arbetslös, eller sjukskriven.
Lägg ner hela skiten.
Min tid är lika dyrbar som deras
Svar direkt:
Det är tråkigt att ditt besök hos oss upplevdes som besvärligt. Vi uppskattar synpunkter från våra kunder och allmänheten, då det hjälper oss att bli bättre.
På Swedbank arbetar vi ständigt med att anpassa vårt sätt att möta kunder så att man ska kunna välja det som passar en bäst. Man kan möta oss och sköta sin bankärenden via telefonbanken, internetbanken och vår app – och vi har dessutom öppet för både drop-in och tidsbokade besök på våra kontor i Dalarna.
De senaste åren har efterfrågan på drop-in besök minskad, samtidigt som allt fler kunder vill ha tidsbokade besök för exempelvis ekonomisk rådgivning. Vi har även lanserat en ny telefonilösning som gör att man enkelt kan komma i kontakt med det lokala kontoret för att göra en bokning. Den är så klart öppen för alla.
Stundtals kan det vara lite väntan under tider för drop-in, beroende på tid, dag och ärenden som ska hanteras. Där jobbar vi dock för att möta alla så snabbt som möjligt. När det kommer till antalet sittplatser är det en synpunkt vi tar med oss. Om man av särskilda skäl behöver en sittplats kan man självklart säga till personalen så ordnar vi en extra stol.
Vi håller fortsatt öppet för dig och många andra.
Andreas Norrström, kontorschef, Swedbank Borlänge.